سرخط خبرها

از «بازی تاج‌وتخت» تا «بادهای زمستانی» | «نغمه یخ و آتش» به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۹۵۹۰۸
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
از «بازی تاج‌وتخت» تا «بادهای زمستانی» | «نغمه یخ و آتش» به کجا رسید؟
جرج آر.آر. مارتین گفته است نوشتن «بادهای زمستانی»، جلد ششم مجموعه «نغمه یخ و آتش» به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، خالق مجموعه نغمه یخ و آتش، علی‌رغم اخبار پیشین، اخیراً اعلام کرده است که نگارش جلد ششم این رمان همچنان کار می‌برد.

مارتین که جلد پنجم این مجموعه را در سال ۲۰۱۱ به مخاطبان خود ارائه داد، گفته است عمده وقت خود را صرف نوشتن همین کتاب می‌کند، ولی به‌هرحال ۱۲سال عقب افتاده است.

از «بازی تاج‌وتخت» تا «بادهای زمستانی» | «نغمهٔ یخ و آتش» به کجا رسید؟

آن‌طور که این نویسنده گفته است، تاکنون متنی در حدود ۱۱۰۰ صفحه نوشته است، اما صدها صفحه دیگر هم باید بنویسد تا آنچه را می‌خواهد به‌تمامی بیان کرده باشد.

افزون بر این جلد هفتمی هم هست که رؤیایی از بهار نام دارد و مطابق سخنان خالق داستان، کار نگارش آن اصلاً آغاز نشده است و پیش از اتمام جلد ششم هم نمی‌شود.

مارتین نگارش مجموعه نغمه یخ و آتش را از حدود ۳۰ سال پیش آغاز کرد و در نهایت، در سال ۱۹۹۶، جلد نخست آن را تحت عنوان بازی تاج‌وتخت چاپ و منتشر کرد.

این داستان‌نویس آمریکایی تا سال ۲۰۱۱ چهار جلد دیگر از این مجموعه را نیز به‌نگارش درآورد و در بازار کتاب عرضه کرد و بدین ترتیب اعتبار و آوازه بسیاری یافت.

با این‌همه، آنچه مارتین را به اوج شهرت و محبوبیت رساند اقتباس تلویزیونی شبکه «اچ‌بی‌او» از اثر او بود که تحت عنوان بازی تاج‌وتخت به‌نمایش درآمد و به‌سرعت جهان‌گیر شد.

از «بازی تاج‌وتخت» تا «بادهای زمستانی» | «نغمهٔ یخ و آتش» به کجا رسید؟

این مجموعه تلویزیونی، طی ۸ فصل و ۷۳ قسمت از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ پخش شد، اما در نهایت صدای مخاطبان خود را درآورد، علاقه‌مندان پرشوری که از پایان‌بندی سریال راضی نبودند.

از آنجا که فصل آخر سریال «اچ‌بی‌او» مقتبس از همین جلد منتشرنشده است، بسیاری از مخاطبان، بی‌صبرانه منتظرند داستان را از زبان خود مارتین بشنوند و با آنچه دیده‌اند مقایسه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->